Cât costă un brand?

Zilele trecute am hotărât că am nevoie de un termostat pentru centrala termică de la atelier. Printerul de 3,2m lăţime pe care tipăresc bannere outdoor are nevoie de o temperatură constantă în jur de 20 grade pentru a funcţiona. Prin urmare am purces la un mare market de profil.

În raft, aşezate cam dezordonat stăteau mai multe tipuri de termostat. Eram hotărât să cheltui până în 100 lei pentru termostat, iar dacă ar fi fost şi unul programabil ar fi fost super. Îmi cad ochii prim data pe un termostat manual marca Ariston. Pfui drace, costă aproximativ 180 lei! Cam scum pentru o chestie de plastic cu ceva bimetal în el. Alături, mai mare şi mai pătrăţos, stătea timid un termostat electronic, programabil, pe care era scrisă o marcă necunoscută mie. Nici vânzătorul nu mai auzise de marca aia. Preţ: aproximativ 90 lei. Deci cu 50% mai ieftin şi mai şi conţine ceva electronică în el. Ghiciţi ce am cumpărat!

Pot să vă spun că chinezăria funcţionează perfect numai că m-am chinuit un pic cu programarea (în mod clar constructorul a dat dovadă de o logică total diferită de logica mea).

Chiar dacă Ariston e un brand care a devenit cunoscut şi datorită faptului ca a investit bani în imagine, preţul dublu nu se justifică, mai ales că e un produs pe care îl comandă la un furnizor, cel mai probabil o fabrică din China.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *